יום רביעי, 30 בנובמבר 2011

ניחוחות של שינוי

מהפכה משמעותית התרחשה השבוע במדף הניחוחות הגרסוניירי. אחרי יותר מעשור של נאמנות, לא בלתי מודעת, למסע המופלא של קום דה גרסון בעולם הבשמים, הותזו מטחי נוזל דקיקים מתוך בקבוק שקוףו וזר על צווארו המצועף של הגרסונייר. לראשונה נרשמה עריקה מצבא הבשמים של ריי. 
היה זה במהלך מסע בעיר אהובה, קרועה בין עלי סתיו צהובים לקדחת מולד מנצנצנת, עם אף מצונן הדורש שינוי. הנטיה הטבעית בחנות הבשמים היתה כמובן לפנות למדף הניחוחות המוכר: Hinoki, היצירה האולטימטיבית שזוקקה בשיתוף מגזין מונוקול, הממוקמת ליד הריח המשכר של המתכת החלודה ב - Standard; שהחליף את Kyoto מסדרת אינסנס (שהחליף את CDG2 MAN; וכן הלאה). 
אבל אחרי כמה הסנפות ראשוניות עבר הגרסונייר למדף הנחשק אליו התכוון לערוק, והפוסט כאן רק מתחיל, עם הפרפיומר השוודי המצליח בן גורהם.

גורהם, גרסונייר שוודי ממוצא הודי, גילה את עולם הבשמים אחרי לימודים באקדמיה לאמנות בשטוקהולם (וקריירה קצרה בכדורסל מקצועי) והחליט להפיץ את האסתטיקה שלו באמצעות חברת Byredo. ההתחלה לא היתה פשוטה, התקשורת והשמות הגדולים לא כל כך פרגנו. אבל ניחוחות חכמים ומדויקים, כמה שיתופי מעולה מוצלחים, עיצוב  מוצר מבריק ולא מעט קסם אישי הפכו Byredo לאחת מחברות הבשמים המעניינות שפועלות כיום.
לצד סדרות של בשמים שעשה יחד עם שכניו השטוקהולמים ב - Acne, יצר גם גורהם שיתוף פעולה עם המגזין Fantastic Man (שנגמר בריח ג'נטלמני וכמעט תביעת דיבה) ולאחרונה אף יצר סדרה מיוחדת עם משרד הקריאטיב הצרפתי M/M.
הגרסונייר שומר מקום של כבוד על המדף לבשמים של ריי אבל מפנה מקום על הצוואר ל Byredo.


אין תגובות: