יום שני, 2 במאי 2011

ראש דיו

הגרסונייר שמח להציג בבלוג את רוברט קנוקה, אחד האמנים האהובים עליו בימים אלו, שמלבד הכשרון העצום שניחן בכל קו וכתם בציוריו הוא גם משמש כמתעד, הלא רשמי אבל מאד מודע, של עולם התרבות העכשווית.
קנוקה, שנולד בהאנובר, גרמניה, מבלה את זמנו במשולש הקריאטיב של ברלין, פריז, ניו יורק, מציג בגלריות חשובות ברחבי העולם ומוצג בכל המגזינים (והבלוגים…) הנחשבים. נושאי עבודתו והטכניקה כמעט ולא משתנים. קנוקה ממשיך מסורת ארוכת שנים של ציור פורטרטים כשהוא משתמש בעיקר בדיו, עט כדורי ואפילו בטוש מרקר שחור כאחרון אמני הרחוב. גודל הדף הוא תמיד קבוע אך אם הפורטרטים מתפשטים הוא פשוט מדביק כמה דפים ביחד (כמו במקרה של וולטר ואן ביירנדונק וריק אוונס, אז הדביק 32 דפים ליצירה אחת).

יצירתיות ותהילה, כמו אצל אנדי וורהול, הינם תחום המחקר המרכזי בסדרת הפורטרטים הזו של קנוקה, כשהטכניקה הייחודית (שוב כמו זו של וורהול) מתמודדת בהצלחה ולעיתים אף מאפילה על האייקונים הגדולים שבציור. גוף העבודות המרשים שיצר קנוקה בסדרה זו עשיר בדמויות של יוצרים שונים שהבעותיהן מרוחות בדיו על פני הניר הלבן.
שלושת הפורטרטים הראשונים שצייר קנוקה היו של הצייר ליאון גולוב, המעצבת אנדריאה פוטמן והצלם ז'אן בפטיסט מונדינו ומאז הוא מתעד ללא הרף את האמנים, אנשי הרוח והקריאטיב המובילים של זמננו.

בנוסף לציור מקיים קנוקה דיאלוג ממושך ופורה עם עולם המוזיקה. הוא עבד בעבר עם פישרספונר, גוסיפ ודה קילס ולאחרונה אף ביים את הוידיאו הקופצני הזה לספנסר פרודקט, אחד מנסיכי תעשיית המוזיקה הבריטית.

Spencer Product - Nightology from Coco Machete Records on Vimeo.

לגרסונייר מספר קנוקה שהפורטרטים הבאים עליהם הוא עובד הם של דבי הארי, סלאבה מוגוטין, בריאן קני, גילברט וג'ורג' ועוד כמה אחרים. מי שרוצה להנות מעוד פרצופים מוכרים של אנשי תרבות מובילים, מוגשים בטביעת ידו המדויקת והמיוחדת של קנוקה, יכול לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק שלו, הגלריה במייספייס או לרכוש את הספר/די.וי.די היפה שהוציא לאור לפני שנה.
* ותודה לרוברט על התמונות היפות (והגדולות) ששלח, מי שרוצה את הפרטים הקטנים מוזמן לחזור ולהקליק. Thank you Robert...

אין תגובות: