יום שבת, 2 באפריל 2011

השועל והקרדינל

הקרדינל רישלייה, או בשמו המלא ארמן ז'אן דו פלסי, דוכס דה רישלייה, היה שרו הראשי של המלך לואי השלושה עשר (מאה ה-17), גרסונייר דת אריסטוקרטי שאהב ללבוש גלימות אדומות ונודע באמצעים הטוטליטריים שיישם על מנת לצבור עוצמה פוליטית (זה מתחיל, אתם יודעים, בצינזור העיתונות, איסור על דיונים פוליטיים ונגמר בהוצאה להורג של מתנגדים).
אבל המורשת של רישלייה היא לא רק מקיאוולית באופיה, הקרדינל מופיע גם כאחת הדמויות המרכזיות ב"שלושת המוסקטרים" (נכון, גם שם הוא לא יוצא ממש טוב) והרחוב על שמו בפריס, לפני המהפכות האורבניות של הברון האוסמן, היה המרכז השיקי של תעשיית האופנה הצרפתית.

היום משמש הרחוב בעיקר כמעבר בין הפאלה רויאל עם שלל החנויות הנפלאות בו לבין פסאז' גלרי ויויאן, עטור תהילת העבר, ועבור הגרסונייר, יותר מהכל, רו דה רישלייה הוא הרחוב של קיצונה, המותג הצרפתי האהוב.
אז לידיעת הנוסעים לפריס: האביב ועימו פרטי הקולקציה החדשה של קיצונה: "The Reporter" הגיעו לחנות. הקולקצייה שואבת את השראתה מדמותו של ג'ק ניקולסון בסרט "The Passenger" של מיכלאנג'לו אנטוניוני, וממשיכה את החיבור הנפלא בין האובססיה הפרפית של מעצבי הבית לבין שיק פריזאי נונשלנט.

ואם זה לא מספיק, אנשי בית קיצונה (ונראה אתכם מבטאים את שמם במהירות: Gildas Loaëc & Masaya Kuroki) השיקו בימים האחרונים שתי קולקציות קפסולה מיוחדות. האחת בשיתוף מגזין מונוקול ובמרכזה חולצת אוקספורד בגווני תכלת או לבן, עם כיס בחזה, וכיס בכיס (לרכישה בחנות המקוונת של מונוקול) והשניה, מפתה לא פחות, עם האתר The Corner‪.‬com והיא כוללת חולצות פולו, מכנסי ברמודה וקרדיגן אפור.

חוץ מזה אפשר גם לרכוש 'ז'קט הצלה' הנמכר בלעדית בקולט, שהוא גרסה נוספת לז'קט הוורסיטי שהוזכר פה לא מזמן, עם שבעה שועלים (קיצונה=שועל ביפנית) כגלגל הצלה וכל הכנסותיו קודש לצלב האדום היפני.
ועוד חדשות ממש טובות לסיום (לכל אוהבי נעלי הבד הלבנות באשר אתם) הסניקרז הראשונות של בית קיצונה מחכות לכם ברחוב דה רישלייה, צחות כשלג, קלות כ-בד ומייד אין ג'פן.

3 תגובות:

עמית - חליפות חתן אמר/ה...

תודה על המידע המעניין, נהנתי לקרוא.

יוני אמר/ה...

יופי של חולצות פולו באתר קורנר

יוני אמר/ה...

יופי של חולצות פולו