יום רביעי, 21 ביולי 2010

בשבחי הצניעות

הוושינגטון פוסט מדווח על משפטו של מושל אילינוי לשעבר, רוד בלאגוייביץ'‬, שבמהלכו פרסם התובע את רשימת הקניות של הנאשם, שהיה חובב אופנה לא קטן: 1,300 דולר על עניבות ו-10,000 דולר על חליפות ביום אחד. הבעיה, כמובן, נעוצה לא בסכומים ששולמו עבור פרטי האופנה, אלא בעובדה שהסכומים האלה היו למעלה ממה שהמושל ואשתו יכלו בכלל לשלם. מה שעולה מהפרטים המצטברים הוא הגרגרנות האופנתית של בלאגוייביץ' והעובדה שבכסף, אחרי הכל, אי אפשר לקנות סטייל.


meanwhile over the ocean, הפרשה הזכירה לגרסונייר קטע מצוין מ"אל קולקשן", המגזין שזוכה למלים חמות מהבלוג האהוב stylesalvage, שבו מארק הופר (עורך המגזין המקוון של וירג'ין) מדבר על האנגלים ועל צניעות:
גם אם לא תאהבו את זה, צניעות היא חלק מהאופי הלאומי שלנו. אנדרסטייטמנט הוא מה שאנחנו עושים הכי טוב... אולי זה משהו שקשור במזג האוויר, אבל אנחנו ליטרלית מתונים באופן טבעי. בעבר זה גם תורגם לחוש הלבוש שלנו. אפילו בו ברומל, הדנדי הארכיטיפי של המאה ה-19, הטיף לערכים של סטייל טוב על פני אופנה טווסית, והוא ידוע כמי שאמר, אחרי שמישהו התלבש באופן שגרם לאנשים לנעוץ בו מבטים, "הוא לא מתלבש טוב".

אין תגובות: