יום חמישי, 24 ביוני 2010

הגרסונייר השבועי: פיליפ קראנגי

את הגרסונייר השבועי קשה לפספס בעולם הוירטואלי (או האמיתי, אם אתם מסתובבים הרבה ברחובות ניו יורק), אבל דמותו האיקונית של פיליפ קראנגי, מעצב התכשיטים המוכשר, לא מותירה ספק שמדובר באיש עם סטייל אישי ייחודי, מתוכשט (כראוי למקצועו) ובעל זקן ושפם מוקפדים (בנות: האיש עיצב עגילים יפהפיים דמויי שפם), שמשווים לו חזות ויקינגית עירונית רעננה.

קראגני ל"סרטוריאליסט"

קראנגי למד עיצוב תכשיטים בבית הספר המפורסם לעיצוב ברוד איילנד ועבד עם אמנים רבים (ביניהם מריקו מורי), לפני שפתח עם אחותו את לייבל התכשיטים המוערך. מאז הוא עיצב אובייקטים לתצוגות של פיליפ לים, וורה ואנג, שיפלי אנד הלמוס, בנד אוף אאוטסיידרס ואחרים, זכה ב-2008 בפרס סוורובסקי של מועצת האופנה האמריקאית ופתח חנות בשדרה התשיעית בניו יורק, שם הוא מוכר גם אובייקטים אחרים, מלבד קו התכשיטים לנשים וגברים שעליהם הוא מופקד.

בראיון להינט הוא אומר שעיצוב תכשיטים לגברים שונה מזה לנשים, "אני רוצה לעשות אובייקט קונספטואלי שנראה כאילו הוא מעולם לא נקנה, אלא שתמיד היה חלק ממי שעונד אותו... לתכשיט לגברים צריך שיהיה ערך 'קמעי'... שיציין רגע משמעותי, אירוע, מסע או חוויה... שהתחושה תהיה שזה במקרה תכשיט". הגדרה לא רעה לאותם אקססוריז הסמויים מהעין, שעליהם דיברו הגרסוניירים לא אחת.

קראגני למגזין "Man About Town"

ואם אתם רוצים עוד כמה עצות הנוגעות לגברים ותכשיטים, הנה וידאו קצרצר של gq עם הגרסונייר הויקינג: