יום שלישי, 2 בפברואר 2010

ג'וליוס הזועם


סקאוט, אחד ממגזיני האופנה/תרבות אונליין המרתקים, מפרסם ראיון מרתק עם טאצורו הוריקאווה, מי שעומד מאחורי הלייבל היפני המוערך "ג'וליוס". הלייבל, שהציג את הקולקציה שלו בשבוע האופנה של פריז, שייך לז'אנר בגדי האופל הגותיים, מאלה המשחררים למסלול דימויים הלקוחים משדה הקרב ופחות אימג'ים קלאסיים, ומה שמעניין בהם הוא ההגדרות האידיוסינקרטיות שלהם ליופי, אלגנטיות וגבריות - בעיקר על רקע שאר התצוגות המסורתיות יותר של שבוע האופנה הצרפתי. מה שעוד מעניין ב"ג'וליוס" הוא הקולקטיב העיצובי ומגוון ההשראות, שכוללות שמות כמו האמנים ריצ'ארד סרה, בויס, ארכיטקטורה, גותיקה, "מקס הזועם", סייבר פאנק, פטישיזם ועוד רפרנסים פוסט אפוקליפטיים.
בראיון אומר הוריקאווה: "העיצוב שלי מגיע ממקום מאוד שונה (משאר הלייבלים האפלים) ואני יכול לסכם אותו במילה אחת - הרס. כשאני יוצר ציור, פסל או פריט לבוש אני מנסה להחצין תחושה שיש לי בפנים, כשלרוב מה שאני מרגיש הוא רגשות אפלים מעורבים, כאב, תסכול וכעס על החברה. זה בא לידי ביטוי בהריסת המבנה או הבד. אני שונא את האימג' הקונבנציונלי של יעופי וכשאני רואה משהו כל כך מושלם אני רוצה לתקוף אותו... אבל הבגדים חייבים להיות עשויים היטב ומאיכות גבוהה בגלל העונש שהם מקבלים".
הגרסוניירים, ילדים טובים בדרך כלל, מציעים להעיף מבט בתצוגה ולהעניש את "ג'וליוס" בחזרה. אחרי הכול, הבגדים שלו מרתקים, בעיקר אחרי העינויים שהם עוברים.


אין תגובות: