יום שישי, 2 באוקטובר 2009

אלבר בפסאז'

אם כבר הזכרנו את מגזין ווג-הום בפוסט הקודם, הרי שהגליון האחרון מסתיים בראיון אישי, קסום ומרתק, עם אלבר אלבז, שתרם לא מעט תמונות נוסטלגיות לכתבה. הגרסונייר לא יכל שלא לחלוק את הרגע המחוייך הבא:

אפרופו אלבז, מעניין לשים לב לאירוע קטן שהתרחש מאחורי הקלעים של עולם האופנה, שהוא עמד במרכזו. בעיצומו של שבוע האופנה במילאנו, קפץ אלבז שבוע שעבר לוועידה של ארגון אונסק"ו בנושא "יצירתיות: חידוש ומצויינות".
אלבז בנאום עמוס הומור עצמי מתח ביקורת על הקצב הבלתי ניתן לעצירה (ויצירה) של תעשיית האופנה: "בעולם המוזיקה" הוא אמר "אתה יכול ליצור אלבום אחד גדול ולבנות מזה קריירה מוצלחת. בעולם האופנה אתה נמדד רק לפי הקולקציה הבאה שלך".
אלבז גם ביקר את השטחיות של תעשיית האופנה היום והתלונן על חוסר ידיים מקצועיות היודעות את המלאכה. "אתם מכירים מישהו שרוצה להיות תופר/ת? מישהו שרוצה להיות חייט? אני לא. אבל כולם רוצים להיות דוגמנים ודוגמניות, ועדיף סופר מודלז. זה המשחק היום: היה מפורסם ותעשה את זה מהר".

על מדרגות כנס אונסק"ו, אולי שגרירנו הבא?

הגרסונייר, אגב, מכיר כמה אנשים, שבימים אלו ממש, לובשים בגדי לאנוון שהגיעו במיוחד מפריז לצורך ביאנלה מסויימת בהרצליה.
התצוגה של לאנוון בשבוע האופנה בפריז, מתרחשת אמנם ממש עכשיו - ביום שישי, ה-2 באוקטובר (17:30 ב- Halle Freyssinet, למי שבאזור..) אבל אם תסתובבו במהלך הביאנלה בהרצליה במרכז המתחדש, בין פסאז' אחד למשנהו, אולי גם אתם תצליחו להבחין בפפיון של אלבז.

אין תגובות: