יום שני, 26 באוקטובר 2009

דור הפלאנל

לכאורה אופנת הגראנג' היא אנטי גרסוניירית בבסיסה. רישול שלא תמיד מוקפד, הזנחה ולא תמיד מכוונת, שכבות, שכבות שבא לבכות. אבל, זו דעה אישית של הגרסונייר שמרן, שדווקא ניצפה לאחרונה לובש לא מעט חולצות משבצות, ומודה כי ההשפעה של הגראנג' על האופנה העכשווית היא עצומה, מעמדה בלתי ניתן לערעור ואפשר אף למצוא בה פריטים מרגשים.

נסיך ונסיכת גראנג'
היה זה דווקא מארק ג'ייקובס שהצליח להחדיר את מחוספסות הגראנג' לתוך מקדשי האופנה בקולקציות שלו (אז למותג פרי אליס) ב-1992. ג'ייקובס הימם את כולם כשהעלה על מסלול החתול חולצות פלנל, גטקס, דוק מרטינס ושאר שכבות ומשבצות, מה שעלה לו אחר כך, ולשותפו העסקי רובקט דאפי, בפיטורין מיידים.
מאז ועד היום חלפו כבר כמעט שני עשורים, והגרסונייר, גם אם אינו מחכה לסיבוב גראנג' נוסף, מצא עצמו מתרגש אל מול התמונות הבאות.
בספר חדש היוצא בימים אלו לאור מציג הצלם מייקל לוין את עבודותיו משנות השמונים ותחילת התשעים, אז היה הצלם הרשמי של הלייבל סאב פופ, ממובילי המהפכה. לוין שחווה את רחובות אולימפיה וסיאטל בתקופת פריחתו של הגראנג', מצליח, בתיעוד אינטימי יפה ומרגש, להביא את סיפור את עלייתו ונפילתו של דור הפלאנל.

ילדי הטרנץ' גראנג'סוניק יות' (1985)כאן חיים בגראנג', סיאטל, 1983מוטלי קרו, סיאטל, 1985פארטי איז אובר, סיאטל, 1983

מי שרוצה עוד: לספר יש טריילר, ולצלם יש בלוג.

אין תגובות: