יום חמישי, 8 באוקטובר 2009

הגרסונייר השבועי: אלברט איינשטיין

בשבוע שבו מוכרזים פרסי נובל (נו, וגם לישראל יש - בינתיים - כבר זוכה אחת), הגרסוניירים מחטטים בארכיוני האקדמיה השוודית ומכריזים על אלברט איינשטיין, זוכה פרס נובל לפיסיקה ב-1921, לגרסונייר השבועי.אמנם הגרסוניירים לא מתכוונים לספר כאן את תולדותיו של האיש, ובטח לא את התאוריות שעליהן הוא זכה לתהילה, אבל הם יכולים בוודאות (בעזרתו של הבלוג אולפליידאאוט) לציין שלאיש היה סטייל.
קודם כל השיער, אולי הסמל המסחרי של האיש, שהיה תמיד פרוע, ארוך ומשוחרר, ותרם למראה ה"מדען המטורף". אבל גם בלעדיו, חבריו של האיש טענו שהוא היה תמיד מודע להופעתו הציבורית, ומצפייה בתמונות של איינשטיין אפשר לומר שהיה לו חוש סטייל עצמאי, שכלל הרבה קרדיגנים וסוודרים, חליפות משובצות, מכנסי צמר גדולים ושלל כובעים אותם חבש כמעט תמיד.ציטוט מפורסם שלו (וגם כאן הגרסוניירים מתקשים בתרגום מדוייק) רק מחזק את התאוריה:
Once you can accept the universe as matter expanding into nothing that is something, wearing stripes with plaid comes easy

3 תגובות:

יוני אמר/ה...

יאללה, אפשר להרים תיאוריה על כך שמכיוון שכבודו גר ולימד בפרינסטון בשנות ה- 30-50 של המאה הקודמת, הייתה לו תרומה מסויימת לפריצת מראה האייבי.

או שלא. אבל יכול להיות נחמד...

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

awesome. מתי גרסונייר שבועי עם הגניוס האיינשטייני היהודי השני, אריק איינשטיין? רק הלוק שלו ב'פוזי' יכול לפרנס כמה עשרות פוסטים.

bloggingisoverrated אמר/ה...

איזה מהמם הוא היה... והשעון שלופשוט מדהים.