יום שבת, 15 באוגוסט 2009

פשעים וחליפות קלות

הגרסונייר צפה השבוע בהשתאות בווידיאו שתיעד את שוד התכשיטים הגדול בהיסטוריה של אנגליה, כששני שודדים לבושים בחליפות סרטוריאליות נכנסו לחנות הדגל של ענק התכשיטים גראף, ברחוב בונד ויצאו עם שלל בשווי 65 מיליון דולר.
שיהיה ברור, הגרסונייר, גם אם כתב לפני פחות מחודש פוסט בשם "
פשע אלגנטי" ובו עוד תמונות של פושעים מסוגננים להפליא, הוא בעד שמירת החוק והסדר הציבורי, אבל קריאת שאר הפרטים שהודלפו מהחקירה האינטנסיבית של הסקוטלנד יארד מבהירה כי, בכל זאת, מדובר בפושעים עם כבוד למסורת.
השניים, שעם יציאתם מהחנות חיכתה להם ב.מ.וו כחולה שהוחלפה אחרי כמה רחובות במרצדס שחורה, שכרו באותו הבוקר מאפר אופנה מקצועי, שעטה על פניהם מסכת לטקס, לשנות את גוון פניהם, ואחר כך צבעו את שערם. למאפר, אגב, נמסר כי הם עומדים להופיע בוידיאו קליפ...מעניין של מי.
הגרדיאן הבריטי מציע את
הגרסה שלו מדוע אנשים מתפעלים כל כך משוד כשהוא מבוצע כהלכה, אבל הגרסונייר, מעדיף להתרכז באופנה ולהזכר בסרט שהשפעתו על אופנת גברים מהדהדת עד היום (כך הודו מעצבים כמו רלף לורן, טום פורד, אוזוואלד בוטנג ואחרים).

"פרשת תומס קראון" (הגרסונייר מעדיף את גרסת סטיב מקווין מ-1968 ולא פירס ברוסנן ב-1999), היה מאותם הסרטים שללא ספק הלבוש (לצד הכוכבים) הווה דמות מרכזית בסיפור. את התלבושות לסרט עיצב החייט הבריטי דאג הייוורד האגדי, שעיצב חליפות שהן דוגמא ומופת לחייטות עילית אנגלית. (שעיצב גם לידידו מייקל קיין ב"ג'וב האיטלקי", ב"אלפי" ועוד סרטי גרסונייירים אחרים).

לא רק מלבושי הגבר מככבים בסרט: כמו בשוד האחרון, מכוניות היו חלק חשוב מהסיפור כשמקווין מחליף בין ה- Ferrari GT 250s לרולס רויס, ופיי דנוואי עצמה מחליפה לא פחות משלושים ואחת תלבושות במהלך הסרט! בואו נזכר:

תגובה 1:

מירי דוידוביץ אמר/ה...

גם אני הסתכלתי על הצילום שהיה בעיתון של המצלמת אבטחה(!) וחשבתי לעצמי - איזה פושעים סטייליסטיים.
סרטי שוד אלגנטיים הם בין הסרטים הכיפיים ביותר :טופקאפי ,אושן 11,זה כמו סיפור אגדה עם גברים בחליפות (אוגולף שחור) ונשים סקסיות.
כיף