יום שלישי, 24 במרץ 2009

אח לבגד

האחים הקנדים בן ודאג בורקמן עבדו עד לא מזמן כמעצבים בחברת הביגוד הפופולרית GAP והוציאו לשוק קולקציה חדשה ומדוברת שנעה על הגבול שבין פרפיות (preppy-ness) לנינוחות קייצית תחת המותג "האחים בורקמן".

אח, ואח שלו
הקולקציה, שנעשתה בהשראת הנסיעות התכופות של השניים להודו ולאסיה, נראית באמת כמו גרסה אמריקאית של הנוסע למזרח, והמחירים ממש לא גבוהים (הם מבטיחים ששום פריט לא יעלה יותר מ-200 דולר). הגרסוניירים חושבים שדווקא קולקציה כזו היא הזדמנות להכיר מחדש את בד המאדראס, כמעט הבד הקיצי הרשמי בארצות שמעבר לים.
מקור שמו של המאדראס הוא בשם הקולוניאליסטי הבריטי לעיר ההודית צ'נאי. זהו בד כותנה קל עשוי טלאים משובצים, מעין מפגש בין הבד הסקוטי (טארטאן) וכותנה מאדראסית מסורתית. המאדראס הוא בד "נושם", קל לתחזוק (הוא אפילו יפה כשהוא לא מגוהץ), והוא בעיקר קל לשילוב עם בגדי קז'ואל, מחאקי ועד ג'ינס. בשנות השישים אומץ המאדראס על ידי התרבות הפרפית של החוף המזרחי, בעיקר סביב האוניברסיטאות ועיירות הקיט בקיץ, אבל מאז התאקלם והתעדכן במערב, אפילו על ידי חברות אירופיות קוליות, מ-APC, שמוציאים מדי קיץ קולקציית מאדראס, דרך מעצבים אוונגרדיים (דריס ואן נוטן עיצב קולקציה שלמה ממאדראס לפני כמה שנים) ועד היכלי פרפיות קלאסיים מבית ראלף לורן ו-J.Crew ואף חדשניים יותר כמו באנד אוף אאוטסיידרז (שכבר כתבנו עליהם כאן), שהוציאו וידיאו יפהפה עם כמה פריטי קיץ מאדראסיים נחשקים:



אפשר להסתכל על האחים בורקמן כמו על האחים הגדולים והקיציים של הגרסונייר, לדמיין שאוטוטו מגיעים להמפטונז ולדאוג שהמאדראס שלקחו ייראה מקומט מספיק כדי שיוכלו לשתות את המרטיני שלהם בזמן ולהיראות נונשלנטיים.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה הצחיק אותי וגם קצת נכון......לא?
http://www.notes.co.il/sharabani/54095.asp

גרסונייר1 אמר/ה...

לא יודע. לא אוהב מאמרים פופוליסטים על הזמניות של ביקורות אופנה והשטחיות של התחום. מר שרבני כותב על אמנות - תחום ביקורתי שגם הוא יכול היה להיות מסווג תחת הקטגוריה "מה שיפה היום חא יהיה יפה מחר" וכו.
אנחנו מנסים להראות כאן שאופנה היא תחום רחב ועשיר יותר מקבוצת משפטים בסגנון מותר ללבוש / אסור ללבוש וכו

אנונימי אמר/ה...

בגיליון האחרון של Lula יש הפקת אופנה מופלאה לחלוטין עם קולקציית המאדראס של A.P.C. אולי אני צריכה לסרוק ולהעלות לכאן לינק.

רשתות חברתיות - קסטרו‏ אמר/ה...

מיכל
נשמח כמובן
שלך
הגרסוניירים