יום שני, 29 בדצמבר 2008

טקס הפתיחה

קרול לים והומברטו ליאון

Ponystep, האתר החדש של ריצ'ארד מורטימר (מי שהיה אחראי למסיבות המטורפות של ימי ראשון ב-Boombox הלונדוני), העלה ראיון מרתק עם אחת מדמויות המפתח בסצנת האופנה בניו יורק, הומברטו ליאון, מבעלי החנות פורצת הדרך Opening Ceremony. החנות, שהשנה נפתח לה סניף גם בלוס אנג'לס ושאוו רום בניו יורק, מנסה להגדיר מחדש את המרחב הצרכני, והיא משמשת מרכז חי ובועט לאוהבי אופנה, מעצבים וחובבי קניות המבקשים להתעדכן ולראות מה חדש בעולם. ליאון מדבר באריכות על סוד קסמה של החנות, שלא נעוץ רק בבחירת המעצבים ובמבחר שיש שם, אלא בחווית הקניה עצמה, שיותר מכל מזכירה לו חווית קניות בחנויות יד שניה שנותנות לו השראה: "אתה נכנס לשם... מוצא משהו שאין לאף אחד אחר... עורם עוד ועוד בגדים... זו ההשראה...העניין של הכיף בקניות עצמן".
למי שביקר בחנות ברחוב הווארד בפאתי הסוהו בניו יורק, מחכה חוויה לא פשוטה: חלל עצום (קומת כניסה גדולה, קומה שניה ומרתף) המאכלס מאות פריטים בערבוביה ללא קו מנחה נראה לעין, ומחירים שחנויות יד שניה לא יעזו לציין גם בעוד 500 שנה... אבל המבחר מרשים למדי, והתחושה שאפשר (ורצוי) לנסות כל דבר, אכן עובדת. החנות מחזיקה מעצבים מוכרים יותר ופחות, וכל שנה הם שמים פוקוס על ארץ אחרת, ומביאים מעצבים ובגדים מהמדינה הנבחרת (ישראל. הללו? אניוון?). בנוסף, החנות מחזיקה קו משלה לגברים ונשים, והשנה גם החלה ליצור קו משותף עם קלואה סביני, אייקון אופנה בזכות עצמה.
הגרסונייר מודה שליאון הצליח להפיל גם אותו. אחרי הכל, הניסיון להגדיר מחדש את פרקטיקת הקנייה, ועל הדרך להפוך אותה לפעילות מהנה ומאתגרת, קנה אותו. על המחיר הוא יתווכח כבר בפעם אחרת.
כתובת החנות: 35Howard St., New York, NY

אין תגובות: